top of page


מילים . בשפת מדרש אשה 
אסתר גופר 

וַאֲפִלּוּ בְּהַסְתָּרָה

להתבונן בספריה שלך

להתבונן בספריה שלך זו התבוננת הכי פתוחה ושקופה לנפש פנימה.

ספריות בבתים .מספרות לי סיפורים פנימיים על דרי הבית . המדפים השונים מספרים לי איפה היו . איזה חלום הניע אותם . אותנו . איזה חלומות השארנו על איזה מדף .... פתוחים.

סיימנו לנקות את ארונות הספרים בבית.

דיווח מראש של מנקה.

כשמגיעה לארון הספרים . מזהה את נקודת ההצטלבות בה הניקיון של הפנים חובר לניקיון של החוץ. משימה פשוטה שאמורה לקחת שעות ספורות , איוורור .אבק. קצת סדר וזה מאחורי הופכת להיות הרפתקאה מעל הזמן והמקום .

כל ספר מעיף אותי לתקופה בחיי . כל מדף הוא שביל פתלתל של דרך. חתיכת דרך.

שמות על כריכה כמו שביבי ריח פותחים מדף מקביל בספריית הזיכרון , מדף מאובק שאליו חוברים דמויות, הבנות , אבני דרך . שמות שמחברים נקודות בקורדינטות הנפש : חניף קוריישי ,גורדייף , ויקראם סת , קרישנמורטי ,סאראמאגו, צ'ארלס בוקובסקי , גרהם גרין , סמואל בקט , פרננדו פסואה , פול אוסטר . תזכורת למחוזות רחוקים בהם שוטטתי . להתבונן בספריה כשמגיעה בפעם הראשונה לבית . זו התבוננת הכי פתוחה ושקופה לנפש פנימה . ספריות מספרות לי סיפורים פנימיים על דרי הבית . המדפים השונים מספרים לי איפה היו . איזה חלום הניע אותם . אותנו . איזה חלומות השארנו על איזה מדף .... פתוחים . מחכים ליום של ניקיון . שניגע בהם שוב . נפתח .נניח . ניקח למקום חדש . ספרים שהגיעו לחיי תמיד נשאו איתם שיעור , תובנה , מתת של גדילה . בכל ספר כמו הוטבע קוד דק של מילה , דמות , משפט , פרק שענו בדיוק רב לשאלה איתה הסתובבתי

כן , הספרות שנבחרה לנו לפגוש בחיינו היא ראי הנפש שלנו כמו שעגנון אמר: "בזמן שעולמו של אדם חשוך בעדו, קורא בספר ורואה עולם אחר" . עולם מקביל . בו מתאפשר לראות מבעד . מאז שארון הספרים היהודי נפתח בפני .הגן הנעול של חיי החל להפתח . דיוק לשורש נשמה שרק מי שקריאה היא חלק בלתי נפרדת מחייו יבין . שלום . שלמות משלימה בנוכחות של ספרים חומים עם פסי זהב . כאלו ששוזרים וטווים חוטי משי שקופים וחזקים בקשרים עתיקים בין מסילת ישרים , למורה נבוכים לליקוטי מוהרן, ואורות הקודש ,טללי חיים , נתיבות שלום . ויש שלום בין הסיפריות שלנו . שלום בית .

והיום שבוע אחרי שהחל המסע יכולה לומר שעברנו מדף מדף , לאבק , לנקות , לשחרר גבולות , החלפת מקומות והצמדת ספרים וסופרים שמעולם לא חשבתי שאוכל להושיב אותם על אותו מדף . יהיה להם מאוד מעניין יחד . לפחות עד לשנה הבאה . עד לאביב הבא . הספרייה שלי מקבילה מוחלטת לחיים שלי והגילוי המרגש של השנה שהיא ממש דומה לפיד הפייסבוקי שלי . חיבורים נפלאים של שמאל וימין, , מזרח ומערב ,רוח וגשמי , הייטק ולוטק , דתיים וחילוניים ,אנשי עיר וחיות טבע , הודים ,ישראלים , אמריקאים , קנדים ואפילו ספרדיה אחת ,בורגנים ומושבניקים . מעצבים ומהנדסים הם יושבים נפלא אצלי על המדפים . הם לא מכירים זה את זו את זה . הם מספרים לי סיפור נפלא של שלום . ושל אפשר . ואיתו שמחה להכנס אל השבוע שיהיה זה שבוע עז מלא בשמחה לכולנו . אמן .

מילים מהקצה  
באר הדעת
Follow Me
  • Grey Facebook Icon
  • Grey Twitter Icon
  • Grey Instagram Icon
  • Grey Pinterest Icon
bottom of page