מי בא לשבת ?
אהובות
ה כ נ ו ת לשבת
בסימן ׳מטבוחה ותבניות גבס׳
מה שייך . שייך .
חיבורים די ר ג י ל י ם
שיכולים לנכוח בראש שלנו
ויש להם מ ק ו ם
למען האמת הם יודעים
׳לתפוס׳ מ ק ו ם
בשבתות שהיינו נוסעים
ל א מ א שלי עלייה השלום
השאלה שנלוותה לביקור
׳מי בא ? ׳ והוסיפה
׳שאדע להכין להם את מה שאוהבים ׳
וכך היה בכל ביקור עד לימיה האחרונים
׳מי ב א ? ׳
השבת ת מ ר הנכדה
שקרויה על שם אמא שלי ב א ה
ויש לה אהבות שקשורות לאוכל
ובעיקר ל י צ י ר ה
ירושה ׳אחת לאחת׳
מהסבתא רבה שלה ה צ י י ר ת
מגיעה מ ו ק ד ם לשבת
׳להכין חלות ׳ ובעיקר
לשבת ל י צ ו ר ו ל צ י י ר
במיוחד על השולחן הנפתח
שהיה לסבתא תמר במטבח
וכל ההכנות לשבת הן ב ס י מ ן
׳האהבות׳ של סבתא תמי
ו ת מ ר הנכדה .
החיבורים האלו
העל דוריים ש ח ו צ י ם
עשרות רבות של שנים
מ ח ז י ק י ם בקרבם
פ ל י א ה
מבעד לכל ניסיון ל ה ב נ ה
ו ה ש ם המקשר
׳מניע׳ בדרך נ ס ת ר ת
את ה ח ו ל י ו ת
בשרשרת הדורות
מעל טעם ודעת
ב ד י ו ק נשמתי
מרטיט ל ב .
ואני כאן כבר כמה שעות
בעזרת ׳רבי בנימין ׳
בין הבישולים והאפיות לשבת
מחפשת ת ב נ י ת חד קרן
של גבס ׳שהסתובבה׳ כאן
ויש ב ק ש ה ברורה
לצבוע בזהב תבניות גבס
אחרי ׳הכנת החלות׳
מ ח פ ש ת ותוך כדי מערבבת
המטבוחה לשבת :)
מה בזה ?
די פשוט
א ה ב ה מניעה בנו
כמיהה טבעית
לרצות ל ש מ ח
לתת מ ק ו ם לחשקים
לאהבות , לרצונות
ולכל מה ש מ ש מ ח
את מי שאנו א ו ה ב י ם
גם אם זה ׳מוזר׳
וזה בדרך כלל מ ו ז ר
ומ א ל ץ אותנו ל ה ת א מ ץ
מעבר למה ש׳מתאים׳ לנו
זו שפת ה א ה ב ה .
ח ת ו מ ה בנו
מרחם לרחם לרחם
האהבה ל ש מ ח באהבה
אמן שנרבה כולנו
להיות מ ש מ ח ו ת
ו ש מ ח ו ת בפשטות
ב א ה ב ה
חיבוק גדול
אהובות אמיצות
והמשך הכנות מלאות ב א ה ב ה לשבת
ואמן ואת המילים תפגושנה בבוקר שלכן
Comments